Sekcja magazyn ułatwia zarządzanie półproduktami. Pozwala na tworzenie, edycję oraz dodanie innych informacji na temat używanych półproduktów.
Zarządzanie zapasami w branży gastronomicznej stanowi jedno z najbardziej niedocenianych narzędzi przez restauratorów, często decydujących o sukcesie przedsięwzięcia. Zrozumienie kluczowej roli, jaką odgrywa zarządzanie magazynem, przyspiesza optymalne kierowanie lokalem oraz wzrost zysków z jego eksploatacji.
TWORZENIE MAGAZYNÓW
Aby stworzyć magazyn w restauracji kliknij w przycisk Stwórz nowy magazyn
Nadaj nazwę np. magazyn suchy, środki czystości itp, a następnie zapisz.
Możesz tworzyć wiele magazynów.
PÓŁPRODUKTY
Aby dodać do danego magazynu półprodukty wybierz odpowiednią restaurację (po lewej stronie ekranu) a następnie kliknij w przycisk Dodaj nowy
W otwartym oknie uzupełnij wszystkie dane takie jak nazwa, jednostka miary, wstępna ilość dostępna na magazynie, SKU produktu (czyli indywidualnej sekwencji znaków do identyfikacji i śledzenia produktów) a następnie wybierz odpowiedni magazyn dla półproduktu.
RECEPTURY
Receptura to grupa półproduktów, z której utworzysz składnik dania. Przykładowo recepturą może być baza do zupy pomidorowej. Do utworzenia takiej receptury potrzebujesz X pomidorów, Y przypraw. Receptury tak samo jak półprodukty możesz umieszczać w konkretnym daniu. Dzięki czemu jego stan magazynowy będzie zmniejszany po zamówieniu dania.
PRZYJĘCIE ZEWNĘTRZNE (PZ)
W tej zakładce możesz ewidencjonować wszystkie dostawy produktów do magazynu Twojej restauracji przy pomocy np. faktur zakupowych.
Aby dodać dokument ewidencyjny kliknij w przycisk Dodaj nowy dokument
Wybierz odpowiednią restaurację i wprowadzać niezbędne informacje takie jak Numer zewnętrzny (np numer faktury), Data dostawy, Dostawca.
Wszystkie te informacje znajdziesz np. na ostatniej fakturze zakupowej Twojej restauracji. Jeśli chcesz zapisać dane nowego dostawcy kliknij w przycisk plus i wypełnij formularz a następnie zapisz dane. Dostawca będzie automatycznie wyświetlał się na rozwijanej liście.
Wprowadź opis dokumentu (np. nabiał oraz mięso) oraz zaznacz półprodukty znajdujące się na dokumencie. Jeśli dany półprodukt nie znajduje się jeszcze w żadnym magazynie możesz go dodać klikając w odpowiedni wybór.
Wpisz wartość zamówienia i wgraj dokument (np. skan lub PDF).
Zapisując PZ stany magazynowe półproduktów dodanych do dokumentu będą powiększone o wprowadzoną ilość.
WYDANIE ZEWNĘTRZNE
WZ to odwrotność przyjęcia zewnętrznego. Stosowane jest w sytuacji gdy z jakiś powód musisz wydać półprodukty z magazynu na zewnątrz. Stworzenie takiego dokumentu spowoduje, że stany magazynowe wprowadzonych półproduktów zostaną zmniejszone o wprowadzoną ilość. W WZ możesz również wgrać dokumenty np. PDF potwierdzający odbiór zewnętrzny.
PRODUKCJA
Przyjęcie produkcji to sytuacja, w której wyprodukowałeś stworzone receptury. Dzięki czemu stan magazynowy receptur zwiększy się a stan magazynowy półproduktów użytych do produkcji receptur zmniejszy się o ilość zgodną z konfiguracją receptury.
Przykładowo jeśli wyprodukowałeś 1kg ciasta na pizze. Ciasto 'zużywa' 800g mąki i 200ml oleju to po stworzeniu produkcji do magazunu ciasta zostanie dodany 1kg a z magazunu mąki i oleju zostanie 'zabrana' odpowiednia ilość (800g, 200ml)
KONTAKTY
Nowy kontakt dodaj klikając w przycisk Dodaj nowy kontakt
Uzupełnij wszystkie informacje dotyczące kontrahenta takie jak nazwa firmy czy numer NIP. Następnie zapisz.
Wszystkie kontakty wyświetlane są w formie listy.
PRZESUNIĘCIA MAGAZYNOWE
Aby opisać przesunięcia magazynowe wybierz odpowiednią restauracje z rozwijanej listy po lewej stronie ekranu a następnie dodaj nowe przesunięcie klikając w przycisk Dodaj nowe przesunięcie
Wybierz z jakiego magazynu produkty wypłynęły a do jakiego magazynu wpłynęły. Następnie kliknij w przycisk:
Ta funkcja może przydać się jeśli np. posiadasz dwie restauracje. W sytuacji, gdy w jednej z restauracji brakuje np. środków czystości możesz przesunąć dane produkty z magazynu restauracji A do drugiego magazynu restauracji B. Dzięki temu stan magazynu we wszystkich lokalizacjach będzie zgodny podczas inwentaryzacji.
Przesunięcie magazynowe przyda się również jeśli popełnisz błąd podczas ewidencjonowania dostaw, lub kiedy na jednej fakturze znalazły się produkty, które powinny być rozpisane do różnych magazynów np. chemia i nabiał.
INWENTARYZACJA
Rozpocznij pracę na inwentaryzacją klikając w przycisk Dodaj nową inwentaryzacje
W otwartym oknie uzupełnij informację takie jak nazwa, data oraz wybierz magazyn w którym przeprowadzana jest inwentaryzacja.
Po wyborze magazynu pojawi się lista z wszystkimi produktami wchodzącymi w jego skład.
Przeprowadzając inwentaryzacę możesz sprawdzić obecny stan magazynowy.
Jeśli zaznaczysz opcje Zaktualizuj obecne stany magazynowe produktów to po zakończeniu inwentaryzacji stany magazynowe wybranych produktów zostaną zmienione do wartości wprowadzonych w polu Ilość (realnie jest)