Przejdź do głównej zawartości

Ustawienia POS

Zaktualizowano ponad 6 miesiące temu

W zakładce ustawień możesz dopasować system POS pod potrzeby własnej restauracji. Ta zakładka widoczna jest tylko dla zalogowanego właściciela.

Pierwsza sekcja ustawień to dane na podsumowaniu rachunku i elementy związane z obsługą.

  • Przycisk Opłać - ten przycisk pojawi się w finalizowaniu rachunku. Klikając w niego oznaczymy rachunek jako opłacony. Jeśli wybrana jest forma płatności kartą i włączona integracja z terminalem to kwota do opłacenia pojawi się na terminalu

  • Przycisk Zakończ - ten przycisk służy do zamykania rachunku np. bez wystawiania paragonu fiskalnego

  • Przycisk Drukuj bon - dzięki niemu manualnie możemy wydrukować bon na połączonej drukarce bonowej

  • Przycisk Wyślij na kuchnie - naciskając go zamówienie zostanie wysłane i wydrukowane na kuchni (o ile masz włączony i skonfigurowany moduł Wydruków kuchennych o którym więcej tutaj)

  • Przycisk Drukuj rachunek wstępny - wydrukuje rachunek wstępny na dostępnej drukarce

  • Pokazuj okno kalkulacji gotówkowej reszty - jeśli włączone i opłacamy rachunek gotówką to system najpierw pokaże okno do wpisania kwoty, policzy resztę do wydania

  • Sumuj pozycje na rachunku - jeśli jest to włączone to dobijając pod rząd te same pozycje zostaną one zsumowane na rachunku (zwiększy się ich ilość)

  • Drukuj KP/KW - dodając jakąś wpłatę lub wypłatę poprzez akcję dostępną w Analityce wydrukuje się potwierdzenie

  • Oddziel dostawę i Odbiór osobisty od rachunków na miejscu - jeśli ta opcja jest włączona to w menu będziesz miał osobno Otwarte rachunki na miejscu oraz osobno zakładkę z rachunkami w Dostawie i Odbiorze osobistym

  • Akcje przy tworzeniu paragonu, zakończeniu rachunku i wyjściu z rachunku - możesz zdefiniować jakie akcje zostaną automatycznie wykonane po spełnieniu warunków. Przykładowo mozesz ustalić, że po wyjściu z rachunku system automatycznie wyloguje pracownika

W Ustawieniach POS mamy również inne elementy

  • Dostępne typy tworzonych rachunków - domyślnie wszystkie typy są włączone zatem przy tworzeniu nowego rachunku system spyta jaki ma być jego typ. Jeśli np. nie realizujesz dostaw możesz sobie je wyłączyć. Wtedy zniknie to z listy

  • Pracownicy widzą tylko swoje rachunki - jeśli włączone to zalogowany pracownik widzi tylko swoje rachunki. Jeśli będzie chciał przenieść rachunek na innego pracownika to ma taką możliwość w szczegółach rachunku

  • Dodaj opis rachunku przy tworzeniu - po włączeniu tej opcji przy tworzeniu rachunku bedziesz mógł wprowadzić opis rachunku, szczególnie przydatne jeśli dynamiczne opisujecie każdy rachunek

  • Pokazuj widok sali - możesz włączyć widoczność sali w menu

  • Pokazuj moduł rezerwacji - jeśli używasz rezerwacji to możesz włączyć ten moduł

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?